Öne Çıkanlar BAŞKAN TOPBAŞ ANILARINI TAZELEDİ Kahramanmaraş Büyükşehir Belediye SAHADA ÇALIŞIYORUZ! AYDIN; KILAVUZLU SULAMASINI BİTİRECEĞİZ baskan

Bu haber kez okundu.

BAŞKAN OKAY’IN EN ÖNEMLİ PROJELERİNDEN BİRİ DAHA; TURİZM YOLU…
 İlkin mutfak müzesini konuşur, Başkan Necati Okay da cevabı verirken, meslektaşım Neşe Yıldızhan ile soru yağmuruna tutmaya başladık. Aylar ve senelerdir gündemde olan, birçok ilde dahi bulunmayan ve başarılamayan kamu külliyesi meselesini açtık bir kere daha. Ne durumdaydı, temeli ne zaman atılıyordu, ne zaman bitecekti, özünde neler olacaktı? Öyle ki, Başkanın en büyük hayallerinden biriydi kamu külliyesi… Cevabını Başkan Necati Okay verdi; “Seçim sürecinde hemşehrilerimize verdiğimiz en önemli taahhüdümüz, tüm kamu kurumlarını bir arada barındıran kamu külliyesi projesi idi. Çok yoğun çalıştık, 3 yıldır emek verdik. Belediyemizden bir kuruş çıkmadan, vatandaşlardan edindiğimiz hibe ile 50 dönümlük alana projemizi uygulamaya koyduk. İhaleye çıktık ve yaklaşık bir aydır kazmayı vurduk. Öngörümüz o ki, bir yıl içinde tamamlamak, vatandaşlarımıza hizmet etmek. Kamu Külliyesi, Dulkadiroğlu’na gücü ile sinerjisi ile çok şey katacak. Semereleri şu anda görülmeye başlandı bile. Artık o bölgede yeni ve modern bir şehir kuruluyor. Üst düzey konutlarla ilçemizin merkezi Külliyenin etrafı olacak. Böylece yeni bir şehrin temellerini attık ve hızla ilerliyoruz. Söz vermiştik, inşaatına başlanmasından da büyük mutluluk duyuyorum. Kamu Külliyemizde 8 bina olacak. Bunun 5’ini ihale ettik ve başlattık. Bunlar; nikâh ve sergi salonu, meclis binası, ana belediye binası, yemekhane ve kreş binaları…  Bu 5 binanın inşaatı hızlı bir şekilde sürüyor. Ek olarak 6. bina emniyet, 7. bina ise kaymakamlık binaları da proje ihalesine çıktılar. Ayrıca 8. Bina olarak da ilçe tarım müdürlüğüne de yer veriyoruz. Onlar da kendi projelerini yapacaklar.”

Gerçekten Külliye herkesin beklediği ve merak ettiği projeydi. Türkiye’de belki çok az sayıda var, ama bölgede bir ilk olacaktı. Tamamlandığında o bölgeyi cazibe merkezi haline getirecek, bu kesin. Peki, Külliye dışında, bölgeyi uçuracak, sinerji oluşturacak, ayağa kaldıracak ve çok konuşulacak başka projesi var mıydı. Şimdiye kadar haber olmayan, duyulmayan… Tarihi, dokuyu, turizmi içine alan, barındıran proje… Başkan Okay gülümsedi ve bakın ne dedi; “Unuttum… Doğukent civarına, standardı yüksek, bölgenin en büyük kapalı yüzme havuzu, ki içinde here türlü sağlık ve sosyal aktivitelerin olduğu bir yüzme havuzu yapacağız. Pazar yerinin hemen arka tarafında… Projesi bitti, bayram sonrası da ihalesi var. Sadece bölgeye değil. Tüm kente hizmet verecek standartta bir proje olacak. Külliye alanına da yakın olduğu için bölgeye canlılık, hareket ve sinerji sağlayacak” dedikten sonra sorumuzun cevabına döndü, ki o da aylardır üzerinde durduğu, önem verdiği Turizm Yolu projesiydi.

MÜCEVHERLERİN TOZUNU ALMAK!

Başkan Necati Okay açıkladı ne olduğunu; “Dulkadiroğlu, herkesin anılarının saklı olduğu genellikle eski mahallelerden oluşuyor. Bu bölgedeki tarihi eserler bizim için büyük zenginlik. Birer mücevher bunlar. Bunların tozunu alıp günümüze kazandırmak istiyoruz. Bu bölgede çeşitli restorasyon projelerimiz var. Mutfak Müzesinin gördüğü ilgi, bizi cesaretlendirdi bir anlamda. Bunun dışında aldığımız 4 tarihi konak daha var. İhale ettiğimiz, inşaatı süren Üdürgücü Konağımız var. Kasap hali ile Hatuniye Camii arasında. Bu bölgeleri birbirine bağladığımız takdirde, ortaya turizm yolu potansiyeli çıkıyor. Şu sıralar, kentin çok ilgi gören en turistik yeri Demirciler Çarşısı. Büyükşehir belediyesince restore edildi, biliyorsunuz. Dışarıdan gelenlerin ilk uğrak yeri burası. Farklı projemize gelince… Bahtiyar Yokuşu, Şıh Camii, Topraklık ve İnceyol üzerindeki tescilli 17 binamıza ödenek çıkarttık. Tescilli binalar veya olmayanları da restore ederek, bir tarihi sokak hüviyetine, kimliğine büründüreceğiz. Bu sokaklarda bir lokanta, bir sosyal yaşam alanı (hediyelik eşya mağazaları) olmasını isterim. Hedefimiz insanları Divanlı Camiinden beri tarafa göndermek, tarihi sokakların içinden yürüyerek Bahtiyar yokuşundan inerek, eski İstiklal Mektebi ve Paşa Hamamından (restoresi yakında başlayacak) aşağı inerek, soluğu Üdürgücü Konağında almak, (Burası, Belediyenin kullanacağı sosyal tesis olarak kalacak ve misafirler burada ağırlanacak) Mutfak Müzesine uğrayıp, Demirciler Çarşısından geçerek Sarayaltı’na ulaşmasını sağlamak… Haliyle dışarıdan gelen bir insanı bu güzergâhtan yürüttüğümüz takdirde en az 3 saat vakit geçirebilecek mekanlar oluşturmak istiyoruz. Bu projemiz, bir Turizm Yolu’nun açılmasına sebebiyet vermiş olacak. Bunun da taşlarını tek tek yerine koyuyoruz. Yaptıklarımızın karşılığını görüyoruz, vatandaşın takdiri ile karşılaşıyoruz.”

UYDU KENT VE DİĞER PROJELER

Mutfak Müzesi bitişiğinde bir yer var. Orası için ne düşünüyordu. Şair ve ozanları unutmayan başkan Okay, 3 adet tarih ve kültürel amaçlı müze konseptinden söz etti. Sonra en önemli taahhütlerinden birisi olan uydu kent projesine ilişkin düşüncelerini açıkladı. Uydu kent projesine ilgi büyüktü ve kısa sürede de kazma vurulacaktı. Çünkü Başkan Okay, bu meselede iddialı konuşuyordu. Dereköy’de, 850 rakımlı bölgede 1400 konutluk  toplu konut projesi, yani uydu kent, bölgeyi daha da hareketlendirecek, ticareten ve sosyal yaşam anlamında. İçerisi sosyal donatı ile donatılacak. Yılbaşında kura çekilecek, vatandaşın yeri belli olacak, en geç 1,5 yıl içerisinde de hak sahipleri konutlarına oturabilecek.

Dulkadiroğlu ilçesi, kilit parke döşeme, asfalt artık gündemden düştü. Okay, şehir merkezinde ne varsa kırsalda da onlar olacak demişti, şimdi bunlar bir bir hayata geçiriliyor. Eğitimden sportif yatırımlara, sosyal tesislerden kültürel yatırımlara kadar çıtayı yüksek tutan Dulkadiroğlu İlçe Belediye Başkanı Okay, bugüne kadar taahhüt ettiği vaadlerin neredeyse tamamını yerine getirmiş en başarılı ilçe belediye başkanları arasındaki yerini koruyor.

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.