Programa Sağlık-Sen Genel Başkanı Mahmut Faruk Doğan, Genel Başkan Yardımcısı Yasin Barutçu, Sağlık-Sen Kahramanmaraş Şube Başkanı Bünyamin Mutlu Demirci, yönetim kurulu üyeleri ile çok sayıda teşkilat mensubu katıldı.
Program, saygı duruşu ve İstiklal Marşı'nın okunmasının ardından başladı.
BÜNYAMİN MUTLU DEMİRCİ: "GÜÇLÜ TEŞKİLATIN TEMELİ BİRLİK VE DAYANIŞMADIR"
Toplantının açılış konuşmasını yapan Sağlık-Sen Kahramanmaraş Şube Başkanı Bünyamin Mutlu Demirci, sendikanın bugüne kadar gerçekleştirdiği çalışmalar hakkında kapsamlı bilgiler verdi.
Demirci, sağlık ve sosyal hizmet çalışanlarının ekonomik, sosyal ve özlük haklarının geliştirilmesi için gece gündüz çalıştıklarını belirterek şunları söyledi: "Sağlık çalışanlarımızın sesi olmaya, haklarını her platformda savunmaya devam ediyoruz. Güçlü bir sendika ancak güçlü bir teşkilatla mümkündür. Birlik ve beraberlik içerisinde hareket ettiğimiz sürece çalışanlarımız adına yeni kazanımlar elde etmeye devam edeceğiz."
DEPREM SÜRECİNDE ÖRNEK SENDİKACILIK
Konuşmasında 6 Şubat depremlerinin ardından yürüttükleri çalışmalara da değinen Demirci, Sağlık-Sen Kahramanmaraş teşkilatının afet sürecinde sağlık çalışanlarını hiçbir zaman yalnız bırakmadığını ifade etti.
Deprem döneminde sağlık çalışanlarına yönelik psikososyal destek, hukuki danışmanlık, yardım organizasyonları, gıda ve temel ihtiyaç desteği ile birçok sosyal çalışmayı hayata geçirdiklerini belirten Demirci, teşkilat olarak sahada aktif görev üstlendiklerini söyledi.
ÜYELER İÇİN SOSYAL SENDİKACILIK MODEL
Göreve geldiği günden bu yana klasik sendikacılık anlayışının ötesine geçerek sosyal sendikacılık projelerine ağırlık veren Bünyamin Mutlu Demirci, üyelere yönelik birçok çalışmayı hayata geçirdi.
Sağlık çalışanlarına yönelik eğitim seminerleri, mesleki gelişim programları, hukuk danışmanlığı, indirim anlaşmaları, sosyal etkinlikler, aile buluşmaları ve üyelerin ekonomik hayatını kolaylaştıracak projelerle sendikal hizmetlerin kapsamı genişletildi.
Kahramanmaraş'ta sağlık çalışanlarının taleplerini doğrudan dinleyen yönetim anlayışıyla hareket eden Demirci, hastaneleri ve sağlık kuruluşlarını düzenli olarak ziyaret ederek çalışanların sorunlarını yerinde dinlemeye devam ediyor.
YASİN BARUTÇU: "TOPLU SÖZLEŞMEDE GÜÇLÜ MÜCADELEMİZ SÜRECEK"
Programda konuşan Sağlık-Sen Genel Başkan Yardımcısı Yasin Barutçu, toplu sözleşme süreciyle ilgili önemli değerlendirmelerde bulundu. Sağlık ve sosyal hizmet çalışanlarının mali ve özlük haklarının geliştirilmesi adına mücadele ettiklerini belirten Barutçu, güçlü teşkilat yapısının sendikanın en büyük gücü olduğunu söyledi.
Kahramanmaraş teşkilatının sahadaki çalışmalarını takdir ettiklerini ifade eden Barutçu, "Birlik ve beraberlik içerisinde çalışan teşkilatlar başarıyı mutlaka yakalıyor. Kahramanmaraş Şubemiz bu konuda örnek bir performans ortaya koyuyor." dedi.
MAHMUT FARUK DOĞAN: "ÜYEDEN GELEN KAYNAK YENİDEN ÜYEYE DÖNÜYOR"
Programın son konuşmasını yapan Sağlık-Sen Genel Başkanı Mahmut Faruk Doğan, son yıllarda hayata geçirilen sosyal sendikacılık projelerini anlattı. Doğan, "Üyeden Gelen Üyeye Gidecek" anlayışıyla hareket ettiklerini belirterek şu ifadeleri kullandı: "Sağlık ve sosyal hizmet profesyonellerimiz için çok sayıda vizyon projeyi hayata geçirdik. Hemşiremize, hekimimize, ebemize, teknisyenimize, paramediğimize ve sosyal hizmet uzmanımıza doğrudan dokunan sosyal sendikacılık anlayışını büyütüyoruz. Sahadan aldığımız olumlu geri dönüşler doğru yolda olduğumuzu gösteriyor."
"SAĞLIK-SEN HER GEÇEN GÜN DAHA DA GÜÇLENİYOR"
Genel Başkan Doğan, üye sayısındaki artışın, elde edilen sendikal kazanımların ve sahadaki güçlü teşkilatlanmanın Sağlık-Sen'i her geçen gün daha da büyüttüğünü belirtti. Kahramanmaraş teşkilatının özellikle deprem sonrasında gösterdiği özverili çalışmaların Türkiye genelinde takdir topladığını söyleyen Doğan, Şube Başkanı Bünyamin Mutlu Demirci ve ekibine teşekkür etti. "Kahramanmaraş Şubemizin İl Divan Toplantısını büyük bir birlik ruhu içerisinde gerçekleştirdik. Bu organizasyonda emeği bulunan başta Şube Başkanımız Bünyamin Mutlu Demirci olmak üzere tüm teşkilatımıza teşekkür ediyorum."
SAĞLIK ÇALIŞANLARININ SORULARI YANITLANDI
Toplantının son bölümünde sağlık çalışanları söz alarak merak ettikleri konuları Genel Başkan Mahmut Faruk Doğan ve genel merkez yöneticilerine yöneltti.
Toplu sözleşme süreci, tayin ve atama sorunları, teşvik ödemeleri, nöbet ücretleri, aile birliği, çalışma koşulları ve özlük haklarına ilişkin soruların cevaplandırıldığı programda karşılıklı fikir alışverişinde bulunuldu. Genişletilmiş İl Divan Kurulu Toplantısı, günün anısına çekilen toplu hatıra fotoğrafıyla sona ererken, toplantıda verilen birlik ve dayanışma mesajları teşkilat mensupları tarafından büyük memnuniyetle karşılandı.
Sağlık-Sen Kahramanmaraş Şubesi, üyelerinin hak ve kazanımlarını artırmaya yönelik çalışmalarını kararlılıkla sürdürürken, sosyal sendikacılık anlayışıyla da sağlık çalışanlarının yanında olmaya devam edeceğini bir kez daha ortaya koydu.