banner1451
banner1461
Öne Çıkanlar ADAYLIK BAŞVURUSUNU YAPTI İSTİHBARATIMIZIN HAFIZASI SİLİNMİŞ GAZETECİ DOĞRU VE TARAFSIZ OLMALI BASINDAN SORUMLU Menar

Bu haber kez okundu.

BU ŞEHRE HİZMET ETMENİN HASTASIYIZ!
 Aksu Televizyonunda yayınlanan Şehre Dair canlı yayınında, göreve geldiğinin 2. Döneminde 4 yıllık çalışmayı değerlendiren Başkan Poyraz, 2012 yılı hizmetlerinin kısa vtr’lerle anlatıldığı programda aynı zamanda vatandaşlardan gelen soruları da cevaplandırdı.

HAZİRAN AYINDA HİZMETE SUNULACAK

Kahramanmaraş Kent Meydanı için çalışmaların son hızla devam ettiğine işaret eden Başkan Poyraz: “Eski Belediye Pasajı ile başlayan süreçte sona geldik. Belediye Pasajı’nı yıktıktan sonra alttaki tonozun yıkılmak üzere olduğunu gördük. Komple adanın kamulaştırılması gerektiği kanaatiyle Bakanlar Kurulumuza müracaat ettik. Bakanlar Kurulumuzdan çıkan Acil Kamulaştırma Kararı, Başbakanımız Recep Tayyip Erdoğan ve Cumhurbaşkanımız Abdullah Gül tarafından da imzalandı ve biz acile kamulaştırma yaptık. Önce durumu mahkemeye intikal ettirdik. Mahkeme Heyeti bilirkişi tespit etti ve bilirkişi de kamulaştırma bedellerini belirledi. Biz herhangi bir fiyat belirlemedik. Bilirkişi tarafından belirlenen bedelleri bankaya yatırdık ve yıkıma başladık. Orada güzel bir Kent Meydanı oluşturacağız. Çarşılarımızın restorasyonu ile birlikte Haziran ayında hizmete açacağız. Oraya güzel bir saat kulesi yapacağız ve çevre düzenlemesi ile mükemmel bir Kent Meydanı yapacağız. Orada bulunan camiyi de az ileriye taşıyacağız ve Salihiye Camii olarak hizmete yeniden açacağız” dedi.

ÇOK KATLI OTOPARK YAPILACAK

Yıkımların devam ettiğini hatırlatan Başkan Poyraz: “Kent Meydanı için başladığımız yıkımlar Arasa Camii’nin alt kesimlerinde de devam ediyor. Orada da kamulaştırma çalışmalarımız tamamlandı. Sadece bir-iki yer kalmıştı. Onların da mahkemesi sanırım yıl sonuna kadar halledilir ve orası da temizlenir. Oraya çelik konstrüksiyondan ilk etapta bin araçlık katlı otopark yapacağız. Sonra da Ocak ayı Meclisinde konuyu gündeme getireceğiz ve Yusuflar Mahallesi’nin kentsel dönüşümü konusunu ele alacağız. Bakın orada bulunan dere pazarı diye adlandırılan alanı kaldırdığımızda insanlar ileri geri konuşmuşlardı. Ancak şu anda Orman Dairesi tarafında kocaman alışveriş merkezi sahibi geçen gün bana ‘Başkanım Allah sizden razı olsun. Beni dere pazarından çıkardınız bugün alışveriş merkezi sahibiyim. Eğer siz çıkarmasaydınız hala orada küçük dükkanda kalmış olacaktım’ dedi. Bizim şer olarak bildiklerimizin içinde hayır, hayır olarak bildiklerimizin içerisinde de şer olabilir. Ben buradan bir kere daha söylemek istiyorum. Kamulaştırma yaptığımız alanlarda hiçbir zaman kimseyi mağdur etmedik” diye konuştu.

TOKİ VE BELEDİYE KONUT YAPACAK

Şehirdeki konut ihtiyacını gidermek için uğraştıklarına dikkat çeken Başkan Poyraz: “Çamlık Mahallesi civarında TOKİ’nin yaptığı konutların doğusunda 10 dönümlük bir alan belirledik ve TOKİ’ye verdik. Toki orada konutların yapımına başlayacak. Kentsel Dönüşüme alınacak bölgede vatandaşın evi diyelim ki 45 bin lira ediyor, TOKİ’nin yaptığı ev 60 bin lira diyelim. Aradaki farkı vatandaş taksitlendirme usulüyle ödeyecek ve yepyeni daha sağlam bir eve kavuşacak.

Bunun haricinde belediye olarak biz kendimiz ayrı bir yer belirledik. Kılavuzlu Mesire Alanı’nın doğusunda kalan ve baraj manzaralı güzel bir yer. 30 dönümlük bir alan tespit ettik. İlk etapta biz buraya 550 konut yapacağız. Buraya yapacağımız konutta aranacak şartlar, Güzelevler’de aranan şartlar gibi olacak. 90-95 metrekare olacak ve tahmini 45 bin lirayı felan bulacak. Belediyeden 3 gün boyunca ilan yapacağız ve kooperatif kurarak başvuruları alacağız. Başvuruların çok olması halinde noter huzurunda kur’a çekilerek hak sahipleri belirlenecek” dedi.

ŞEHRİMİZ ŞANTİYE GİBİ OLDU

Kahramanmaraş şehir merkezinde yoğun çalışmalar yaşandığına dikkat çeken Başkan Poyraz: “Kent Meydanı yıkım çalışmalarımızın yanı sıra Çukur Hamamı, Katiphan, Taşmedrese, Suk-i Maraş Çarşısı, Bakırcılar Çarşısı, Semerciler Çarşısı, Taşhan’ın ikinci kısmı gibi çarşılarımızda restorasyon çalışmaları tüm hızıyla devam ediyor. Taşmedrese ile Taşhan’ın ikinci kısımlarını Vakıflar Bölge Müdürlüğü yapıyor. Şehrimiz şu anda şantiyeye döndü. Bu çalışmalarımız tamamlandığı zaman bu şehri 3-4 kilo dondurma alınıp gidilen bir şehir olmaktan kurtaracağız. Ağustos ayında bütün belediye başkanlarını davet ettik. Kentler Birliğini ilimizde toplayacağız” diye konuştu.

700 PAFTADA ZEMİN ETÜDÜ YAPTIRDIK

Şehirde yeni bir yapılanma olduğunu ve yeni Nazım İmar Planı hazırlandığını kaydeden Başkan Poyraz: “Bu şehrin İmar Planı 1980’li yıllarda yapılmış. Aslına bakarsanız bu imar planı mükemmel planlanmış ama sonradan yapılan eklemeler felan derken bu plana sadık kalınmamış. Şimdi biz 1/5000’lik planın yanı sıra 1/1000’lik planı da hazırlatıyoruz. Gafarlı Köyü ne kadar olan bir alanda yani 700 paftada zemin etüd çalışmalarını yaptırdık. Yeni İmar planında hiçbir şekilde kişiye özel bir uygulama olmadı ve olamazda. Toplumun genelini ve şehrimizin menfaatini düşünerek hareket ettik” diye konuştu.

BİZ KAHRAMANMARAŞ BELEDİYESİ OLARAK BİR AİLEYİZ

Göreve geldikleri günden bu yana sürekli gelişme kaydettiklerini ifade eden Başkan Poyraz: “Biz Kahramanmaraş Belediyesi olarak bir aileyiz. Takım çalışması yaparak hizmetlerimizi sürdürüyoruz. Bakın konuşmalarımda ben demiyorum, sürekli biz diye konuşuyorum. Çünkü bütün arkadaşlarımız canla başla çalışıyorlar. Biz göreve geldiğimiz zamanki araç miktarını bugün 10’a katladık.

Yeşil alan konusunda da çalışmalarımız tüm hızıyla devam ediyor. Şehrimizin hemen her köşesine bir park yapıyoruz. Geçtiğimiz günlerde hizmete açtığımız Arslanbey Parkı içerisinde düzenleme çalışmaları tüm hızıyla devam ediyor ve orası tamamen sıra dışı bir yer olacak” dedi.

HER İŞİ BELEDİYE YAPAR; YAPMAK ZORUNDA

Kahramanmaraş Belediyesi olarak sosyal belediyeciliğe önem verdiklerine dikkat çeken Başkan Poyraz: “Belediye her işi yapar, yamak zorundadır. Şehir merkezinde bazı camilerimizin tuvaletlerinin temizliğini yapmaya başladık. Vatandaş sıkışmış ihtiyacı var ama ver bakalım para. Tuvaletler paralı olamaz. Biz bunun önüne geçmek için şehir merkezinde belli başlı camilerin tuvaletlerinin temizliğinin yanı sıra camilerin iç mekanlarının da temizlenmesi işini yapmaya başladık. Ekibimizi kurduk. Gerekli makinasını alet ve edevatını da aldık. Arkadaşlar sabah 8’de çıkıyorlar akşama kadar en az 5-6 camimizin iç temizliğini yapıyorlar ve camilerimiz pırıl pırıl.

Bunun haricinde gıda bankasının 3.’sünü açtık. İhtiyaç sahibi olan vatandaşlarımız kendilerine verilen kartlarla gidiyor oradan marketten alışveriş yapar gibi alışverişini yapıyor. Bakın şu anda bizim arkadaşlarımız şu saatte evlere odun taşıyor. İhtiyaç sahibi insanlarımızın kapısına kadar gidilerek odunları veriliyor. Devletimiz kömürünü veriyor” dedi.

KAMPANYA BAŞLATIYORUZ

Kahramanmaraş Belediyesi olarak Suriyeliler için battaniye kampanyası başlatacaklarına vurgu yapan Başkan Poyraz: “ Gaziantep’te bir konferansa gittim hafta sonu. Orada Suriyeli’lerin Reyhanlı ve Şanlıurfa’nın hemen öbür tarafında çok zor durumda kaldıklarını özellikle de ekmek ve battaniyeye ihtiyaç duyduklarını öğrendim. Maraş’a döner dönmez hemen hayır sahibi insanları aradım ve şu anda 15 tır un hazır. Kızılay vasıtasıyla Çarşamba günü o bölgeye göndereceğiz. Fırınları var ama ekmekleri yok. Ve Ayrıca soğuk havalarda ihtiyaç duydukları tek şey battaniye.

Battaniye konusunda da belediye olarak bir kampanya başlatıyoruz. ‘Her evden bir battaniye’ kampanyası ile orada bulunan ihtiyaç sahiplerine battaniye göndereceğiz.

Şehrimizdeki çadırkentte barınan Suriyeliler oradaki yaşayanlara göre daha iyi durumdalar. Zaten Çadırkentte bize verilen bir mahalle var ve biz bütün ihtiyaçları karşılıyoruz” diye konuştu.

HİZMETLER FAZLASIYLA YAPILACAK

Kahramanmaraş’ın büyükşehir olduğunun ne nasıl hizmetler gideceğinin sorulması üzerine Başkan Poyraz:  “İlçe belediye başkanlarımızdan şunu istedim. Herkes kendi bölgesinde ve yöresinde ne gibi sıkıntıları, sorunları var, ne gibi hizmetler yapılmış onu çıkaracaklar. Bunu sağladığımız zaman şehrimizin neresinde ne eksik, neresinde ne sorun var bunu ortaya koyacağız ve sağlam bir planlama ile şehrimizin bütününe aciliyet durumuna göre hizmet götüreceğiz. Daire başkanlıkları kurulacak ve şehir merkezinden oraya insan gönderilmeyecek. Orada birim  açılacak ve hizmet verecek olan teknik ekip orada konuşlanacak ve hizmet üretilecek. Oralarda bulunan arkadaşlarımız çalışıyorlar ama ellerinde teknik eleman sıkıntıları olduğu için gerekli hizmetleri yürütemiyorlardı. Ama şimdi öyle olmayacak. Biz bugün bütçemizi onayladık.233 milyon lira olarak belirlendi. Yarın büyükşehir olduğumuzda bu rakam 500 milyona çıkacak. Paranın yanına teknik elemanı da ekleyince hizmet götürülemeyecek yer kalmayacak” diye konuştu.

Vatandaşlardan sms ve twit yoluyla gelen soruları da tek tek cevaplandıran Başkan Poyraz 2013 yılının ilimize, ülkemize, ve insanlık alemine hayırlar getirmesi temennisinde bulundu.

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.