banner1451
banner1461
Öne Çıkanlar KAHRAMANMARAŞ ÇANAKKALE ŞEHİTLERİNİANIYOR SİZE İHTİYACIMIZ VAR DULKADİROĞLU BELEDİYESİ ASFALTTA TAM GAZ GEBEL DE MİLLETVEKİLİ ADAYI BORAHAN

Bu haber kez okundu.

“BAŞKAN İSTERSE YAPAR!”

Pazarcık Belediye Başkanı Yakup Hamdi Bozdağ, bize önce maziden, yani geçmişinden, atalarından,  geldiği yerden söz etti. Yaklaşık 650 sene önce, Orta Asya’dan Anadolu’ya göç eden Atmalar Aşireti’nden söz ederken, geçmişi ile gurur duyan hassas torun tavırları vardı yüzünde. Pazarcık’ta neler yaptığını sormadık. Çünkü neler yaptığını biliyorduk, bunların çoğu medyada yer almıştı zaten. Ufak tefek eleştirilerimiz de oldu icraatlarına yönelik, ama o bunları hoşgörü ile karşıladı.

Bürokrasiden gelen biri olsa da, belediye başkanlığı döneminde bürokrasiyi aşamadığı zamanlar oldu muydu, yaptıkları geride kaldı da, yapamadıkları var mıydı? Yarım kalan hayaller, bitiremediği, ama çok arzu ettiği hizmetler… İçinde ukde kalmış mıydı? Kaynaklar, kaynak üretip üretemediği…  Meslektaşımız Neşe Yıldızhan soruya ilaveten; seçim beyannamesinde yazılı vaadlerinin yüzde kaçını hayata geçirmişti? İlk sorularımız bu minval üzere idi. İşte, Başkan Yakup Hamdi Bozdağ’ın söyledikleri, özetle…

“Sözlerimin, vaadlerimin yüzde 70’ini hayata geçirdim. Yüzde 30’u da kalan dar süre içinde bitecek. Nedir onlar? Bakanlarımızın da bilgisi ve katkısı var, cezaevi yerinin kaldırılması… Yerine gündüz bakım evi, yani kreş düşünüyoruz. Bu yıl tamamlanacak. Kapalı bir pazar yeri… Mücavir alan sınırları içinde. Arsa anlamında sıkıntı yaşıyoruz.  Ve bir de küçük sanayi sitesi… Şimdi bu üçünü bir tarafa bırakalım, bu üçünü de bitirdiğimizde Pazarcık’ın hiçbir sıkıntısı kalmayacak. Yapılan projelerin büyüklüklerine bakarsanız, yüzde 90’ı tamamlanmış olacak. Çevreyoluna kimse inanmıyordu. Yüreğimiz, ciğerimiz yanmıştı. Çok şükür netice aldık. Çünkü bu yolda

9 vatandaşımızı kaybetmiştik.  Bu yoldan yaklaşık 14-15 bin araç geçiyor her gün. Kahta Köprüsü de açıldıktan sonra, Diyarbakır-Mardin hattı ve Gaziantep üstü gidiyordu. Şimdi o köprüyle birlikte yol hem 100 km. kısaldı hem de Adıyaman-Gölbaşı – Pazarcık güzergahını kullanmaya başladı sürücüler. Çevre yolu bu yüzden şarttı. Ayrıca, dönemin ulaştırma bakanı, şimdi ise Başbakanımız sayın Binali Yıldırım da katıldığı çalıştayda talimatı ile ilçenin giriş ve çıkışına birer köprülü kavşak projeye alındı. 60 milyona yakın bir yatırım. Su ne kadar aziz ise, çevre yolu da o kadar azizdi. Geçmişte bir kaymakam hayal diyordu. Biz bir döneme sığdırdık, bitti… 50 metre eninde, 4 kavşak konacak.”

32,5 MİLYON LİRALIK YATIRIM ALMAK HER BABAYİĞİDİN HARCI DEĞİL!

Narlı-Çağlayancerit arası 48 km. sıcak asfalt olacak iken, hiçbir masraf yapmadan bu çevre yolunu da içine aldırabilirdik. Ülkenin içinde bulunduğu durum malum, buradan güvenlik güçlerimize Allah güç kuvvet versin, şehitlerimize de Allah’tan rahmet diliyoruz. Diğer bir projemiz ise, içme suyu…  Kısık mahallemizden çıkan su; Pazarcık, Türkoğlu ve Dulkadiroğlu’nu ve Onikişubat’ın belli mahallelerine de akabilecek. Bu da DSİ ile birlikte projelendirildi, bitti… 30 yıl vadeli. 950 kottan 800 metreye tamamen cazibe ile gelecek. 56 km.lik de isale hattı var. Türkolğ’nun en batısındaki mahalleye kadar su gidebilecek. Bu da çözüldü. Karşıda Alıçlıtçepe dediğimiz boş bir alan var. Milletvekilimiz Celalettin beyin desteği ile ilk kez, ön şartsız 140 toplu konut yapılacak. Mart’ı bulmaz, kazma girer. 2017 yılında Pazarcık tamamen şantiyeye dönecek. Hemen yanında 25 kişilik çevik kuvvete ait Kalekol yapılacak, o da bitti. Yukarıpazarcık Bağdınsağır mahallesindeki bir alanın tapusunu aldık. 25 dönümlük hibe. 125 yataklı devlet hastanesi… O da bitti. Parası 25 milyon tl. hazır. Merkezdeki kaymakamlık binamız yıkıldı, (bu bina 74 yıl önce dedesi merhum Ahmet Bozdağ tarafından yapılmıştı) 7.5 milyon da onun parası, 2016’da 32.5 milyon liralık yatırımı alabilmek her babayiğidin harcı değildi. Başta Celalettin abiye ve milletvekillerimize teşekkür ederim.”

TANIDIĞI BÜROKRASİ-ENGELLER

PROJE, TAKİP, ISRAR VE SONUÇ!

“Bürokrasiyi bilmemin, tanımamın avantajlarını görmüyorum desem yalan olur. Pazarcık 100 yıllık belediye. Bir araç, paletli bir aldık. Bu getirdiğim 8. araç. Her 4 ayda bir sıfır araç getirmişiz. Bütün bunları, vatandaşlarımız Ankara’yı, bürokrasiyi bilmeme, tanımama bağlıyor. Yıllar sonra iktidarla buluştuk. Milletvekili olarak Celalettin abi, Pazarcık’ta ben, bu dönem ikimiz, yerel ve genel anlamda  söylüyorum, 30 yıldır devletteyim, alırsak bu dönem alırız. Daha bunların devamı var. Doğalgaz mesela… 2 müteahhidi var, ki yıllardır söylendi. 6 ay içinde Pazarcık merkezi bitecek. Yanı başımızda Gölbaşı ilçesi var. Doğalgaz Gölbaşı’na geliyor da, batıya giderken, Pazarcık’ı atlayıp Türkoğlu’na nasıl gidiyor. Bürokrasi dediniz ya, biz batıdan doğuya doğru getiriyoruz. Narlı’dan. Bürokraside şunu gördük, 1; iyi bir planlama-proje, 2; takip, 3; ısrar, 4; sonuç. Takip ve ısrarı Ankara’da oluşumuzdan dolayı hayata geçirdik. Biraz şanslıyız. Yalnız bunun bir de dezavantajı var, ilçede şöyle bir kanaat oluştu; ‘başkan isterse yapar!’ Yapmazsan, ‘istemedi de yapmadı’ derler.

PLANLAMALARI DOĞRU YAPTIK!

30 yıldır devlette çalışan biriyim, AK Parti hükümet döneminde liyakata bakılıyor. KPSS elaman alınırken, biz toplu konut çok çabuk yaparız. Gecikti diyorlarsa, şunu söyleriz, sizce küçük sanayi mi elzemdi, su mu, tabi ki su... Su mu elzem,  çevre yolu mu, çevreyolu, çevre yolu mu, doğalgaz mı, çevreyolu... Planlamaları doğru olarak yaptık. 2B'lik 100 dönüm yer var. Orman vasfını yitirmiş, şehir merkezinde ve yukarı Pazarcık'ın altında, onları da dışarıya çıkartmak için mera alanı haline getireceğiz. Yolunu, suyunu elektriğini çekeceğim. Davarları olanlara yer vereceğim. Meydan dedik... Kaymakamlık binası yapılırken yanında jandarma vardı. Askeri tesisler dışarı çıkacak. Babam protokol yapmış zamanında.  Jandarma dışarı taşınacak. Kaynağı temin ettik, 40 dönümlük yeri konut alanı olan yeri satışa çıkartıp, oranın parası ile jandarmaya yer yapacağız, jandarmanın yeri de meydan olacak.

9000 metrekare olacak. Kaymakamlığı da meydan olarak düşünüyorduk, abilerimiz sıcak bakmadı. Bana kalsaydı, kocaman, büyük bir alan olsun, ama jandarma binası oldu. 7,5 dönüm.

850 bin metrekare kilit parke taşı döşedik. Bunu 7'ye bölerseniz, Gaziantep'e kadar yol olur. Yap işlet devret modelini Maraş'ta en iyi uygulayan belediye olduk.

Sosyal belediyecilik anlamında, çok öndeyiz. Kültür park projemiz oluştu. Daha büyüğünü düşünelim dedik ama öncelikli ihtiyaçları dikkate aldık. Büyükşehirle birlikte Pazarcık tarihinde ilk kez sıcak asfaltla tanıştı. .

İcralık belediye olduğumuz halde, bana hizmet, yapana para lazım. bir şeyler üretmek zorundayız. Şimdi bir projemiz daha var, düğün salonu ile bir de bowling salonu düşüncemiz var. Mini golf sahası düşünüyoruz. Biraz sporcu yanımız var. Biz sosyal belediyecilikte yaptığımız şu güne kadar, bütün cenazelere çay-şeker ve yemek gönderiyoruz. Yemeği bu yıl kısacağımı söyleyebilirim. Ama gerçek ihtiyaç sahiplerine devam. Kimse cenazeme, taziyeme çay-şeker, yemek gelmedi diyemez. Sosyal belediyecilikte, bundan önceki belediye CHP'liydi, belediye işçilerinin yanındayız derlerdi. Biz belediyeye lokanta kurduk, işçilerimize yemek veriyoruz. Bu bölgede yok. Öğleye yemek çıkartan tek belediye biziz. Bunu kendi imkânlarımızla yaptık. Ramazanda her mahallede, 39 köyümüzde iftar verdik. 30 gün boyunca. Hepsine de katılmak şartıyla. Her gün aynı menüyü yedim. 11 tane kendi imkânlarımızla kademe, her birine sıfır yer yaptık. Kır düğün salonu yaptık, baraj yanına. Alkol yok. Su var, baraj var, kullanamadıktan sonra... Yurt dışında Pazarcıklı çok, üç tane hanım, biri Kürtçe bilecek, iki de erkek, altlarında cip, yaşlılarımızın evine gidip temizliklerini yapacaklar. Amcaların traşını yapacak ekibimiz var, ücretsiz. Çevreyolu dâhil, beni en çok mutlu eden bu proje oldu. bir gelinim şurada, diğeri burada oturuyor, daha kapımı çalmadı diyen yaşalı amcalarımız var. Bu beni duygulandırıyor.

EŞİMİN HAKKINI ÖDEYEMEM!

Ama ilçemizde, anketlerde gösteriyor, insanlar mutlu, bu beni tatmin ediyor mu, hayır. Bu başarılar benim değil, Kahramanmaraş'ın. Ben 4. kuşak nesilde geliyorum, koşan bir insanım, oturmayı, boş durmayı hayatta sevmem.

Sordunuz, 'Bu enerjiyi nerede buluyorsun?', düzenli hayat, düzenli beslenme, mutlu bir evlilik... Eşimin hakkı ödenemez. O da gençlik spor müdürlüğünü yürütüyor, o benden de yoğun. Yükümün de çoğunu alıyor. Ben dönemimde 8 araç aldım, önceki yönetim kendine makam arabası alabildi ancak.

Biz şeffafız. Kredi kullanıp, hesaplarımıza icraları kaldırıyoruz, işçilerimizin haklarını ödüyoruz. Birşey daha var, 40 yıldan bu yana ek imara alınan bir şey yok. Gelir gelmez 125 hektarı imara açtık. Ek imar izni aldık. Planı yapılıyor, bunun büyük bölümü bize kalacak, yani kaynak yaratıyoruz. Peşin satan adama benzerim. Bu kadar borç, bu kadar haciz, 2 avukat aldım. Beldelerden çok borç geldi bana, hepsini ödedim. Kadrolu işçi çıkartılmış, yahu kadrolu işçi çıkartacağına git şakağına kurşun sık. Bu işin içinden nasıl çıktım, bazen hayret ediyorum. Dediğiniz gibi, enkaz devralmıştım.

2017'DEN NE BEKLİYORUM?

Bizim için, son yaşanan ortamdan, inandığım için söylüyorum, Türkiye titreyip kendine döndü. Bu millet boyunduruk altında yaşayamazdı. Korkunç bir feraset, milli mücadele örneği verdi. Dünyanın süper devletleri, sadece FETÖ değil, adına ne derseniz deyin, hepsi bir olmuşlar, kendi paramızla alınan uçaklar, tank ve silahlarla insanların üzerine bomba yağdırdılar. Meclisi bombaladılar.

Türkiye güçlü bir ülke. İktidar da öyle. Yavuz Sultan Selim Köprüsünü yapacaksın, denizin altından karşıdan karşıya tünel geçireceksin, dünyanın en büyük havaalanını inşa edeceksin. İşte ABD'nin, AB'nin rahatsızlığı bundan. 2 nedenden yapıyorlar bunu; sebebi ekonomi de, biri doğalgazın Rusya'dan (Türki Cumhuriyetlerinden de) alınışı, diyorlar ki bunu nasıl alırsınız? Diğeri de havaalanı... İddia ediyorum, yakın gelecekte Türkiye 10 büyük ülke içine girecek, dertleri, davaları bu...

O nedenle doğusu batısı ile kuzeyi güneyi ile bu millet devletin yanında. Kenetlendiler, tek yürek oldular. Tahminimi de söyleyeyim, bu yaz, Haziran diyelim, ekonomi, huzur ve istikrarla birlikte ülkenin düze çıkacağını, bu bölgeye huzurun geleceğini, burası bam teli olsun, Cumhurbaşkanımız sayın Recep Tayyip Erdoğan, 3. dünya savaşını önleyen insan, lider olarak tarihe geçecek. Çok iddialı bir şey söylüyorum. Masaya oturulmaz ise, 3. Dünya savaşı kaçınılmaz! Liderler kolay yetişmiyor. 19. yüzyılda 2. Abdülhamit, 20. yüzyılda Kemal Atatürk, 21. yüzyılda da Recep Tayyip Erdoğan…”

Hikâyesine dedesinden, adını taşıdığı Yakup Hamdi Bozdağ’dan, Paşa’dan söz ederek son verdi.

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.