banner1451
banner1461
Öne Çıkanlar ADAYLIK BAŞVURUSUNU YAPTI GAZETECİ DOĞRU VE TARAFSIZ OLMALI İSTİHBARATIMIZIN HAFIZASI SİLİNMİŞ BASINDAN SORUMLU Menar

Bu haber kez okundu.

KARDEŞ ÜLKE AZERBAYCAN’DAYIZ VE AKLIMA TAKILANLAR..

Kahramanmaraş’tan uçağıma biniyorum, İstanbul Sabiha Gökçen’e ..

Kahramanmaraş hava alanında iki ayrı uçak ikisi de aynı saatte biri İstanbul Hava Limanına , biri Sabiha Gökçen’e gidiyor ve ikisi de dolu..

THY hareket etti, bunun arkasına şehit cenazesi gelince bir bir saat rotarlık kalktık, uzun süre uçak içinde bekledik..

Uçak içinde bir tanıdık yüz arıyorum: Sadece Lütfi Bilmen kardeşim var.. demek ki Kahramanmaraş çok büyümüş biz de biraz yaşlandık mı ne ?

İstanbul’a indim, öğle namazı için Camiye gittim, Albayrak camii ve bir cenaze , neyse bir farzı kiyfayeyi yerine getiriyoruz, cenaze namazı kılıyoruz.

Yalınız, : Burada erkek kalmamış camii hanımlar doldurmuş dikkatimi çeken bu konu oldu bir başka gün yazacağım..

Pazar sabahı Çamlıca camiinde sabah namazı kıldık..

Hani biri diyordu ya , Bu camiye cemaat nereden gelecek diye, 16 saf cemaat vardı, neredeyse caminin yarısı dolu gibi idi..

Sabah namazı ve dua ile çorba dağıtımı yaptılar.. Türkiye’in bir çok ilinden gelen vardı..

Pazar günü akşam saat 23 00 de Azerbaycan ‘ın başkenti Bakü ‘ye gitmek üzere yeniden sabiha Gökçen’e geldim.. buradan THY yolları ile Bakü’ye doğru uçacağım.

Küresel Gazeteciler Konseyi üyeleri bir bir hava alanına gelmeye başladı.

Yurt içinden Yurt dışından 60 Gazeteci Bakü’ye gitmek üzere uçağa bindik..

Sayın genel başkan ,  KGK Genel Başkanı Mehmet Ali Dim bey ve ekibinin güzel çalışmasından dolayı sayın genel başkana teşekkür ediyorum.. Küresel Gazeteciler Konseyinin ,” Azerbaycan Medya Buluşması için yollardayım.. ama mutluyum.. dostlarla beraberiz..

Azerbaycan Cumhurbaşkanı İlham Aliyev ev sahipliğinde Azerbaycan da ziyaretlerde bulunacağız.. bu sebeple bizi Bakü de Vip den alarak güzel bir karşılama yaptılar..

KGK Genel Başkanı Mehmet Ali Dim ve ekibi dostlar bizi karşılayarak otelimize kadar götürdüler..

Aslında : Ailecek gitme fikrim vardı.. ama Bera ağabeyin okulu ve imkan meselesi diyelim.. Buraya bir not düşmek istiyorum: Kaldırımlara Zeytin ağacı dikmişler ve Zeytincilik Bakü de çok gelişmiş harika olmuş..

İlk defa 1992 yılında Azarbaycan’a gitmiştim, o günden bugüne nasip olmadı.. Bakü küçük İstanbul gibi gözümün önünde..

İki aydan beri Bakü’ye gitme fikri bizde : dönme  dolap gibi inilmemektedir..

Kahramanmaraş İstanbul -Sabiha Gökçen Havalimanı Bakü uçuşu için her şey hazır Allah kazasız belasız gidip gelmeyi nesip etsin.. dedik dua ettik.. yola çıktık Kahramanmaraş’tan Kardeş ülke Türk Kardeşlerimiz Azerbaycan heyecanı içimizde.. ateş gibi yanıyor..

Sevgili okurlarım 1992 yılı hafızamızla gidiyorum karşıma ne çıkacak bilemiyorum..

13 Ekim 2019  Bakü’ye uçmak için hazırdım. Uçağım akşam saat 23 00’de İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’ndan kalkıyor. Azerbaycan Bakü Hava limanına ..

Sayın Cumhurbaşkanının özel misafiri olduğumuz için Vip den giriş yaparken heyecanımız doruk noktasında..Bakü, ülkemizden çok da uzak bir konumda sayılmaz. İstanbul’dan kuş uçuşu 1700 kilometre, doğu sınırlarımızdan ise yalnızca 500 kilometre uzakta. Bakü’ye ulaşmanın en kısa yolu benim kullandığım gibi direkt uçuşlar. Ortalama iki saat 2.5 saat gibi bir uçuşlu Baküye vara bilirsiniz..

Türkiye den çeşitli illerden İstanbul Sabiha Gökçen gelen dostlarla buluşmamız ve hasret gidermemizden sonra : Yurt dışı çıkışı için gümrüğü geçmek üzere kapıya doğru gidiyoruz..

Şimdi Bakü ve Azerbaycan‘dan kısaca bahsetmeliyim.

Azerbaycan ülkemizin doğusunda, Hazar Denizi kıyılarında bulunan nispeten küçük sayılabilecek bir ülke. Nüfusu 10 milyon kadar.

1991 yılında Sovyetler Birliği’nden ayrılıp bağımsızlığını ilan eden Azerbaycan Cumhuriyeti, özellikle ülkemizle olan yakın ilişkileri ile dikkat çekiyor. Ülkede Azeri Türkçe’si konuşuluyor ve para birimleri Manat.

1992 yılında gittiğimde 100 TL bozdurmuştum, bir poşet manat vermişlerdi.. Bugün bir manat 3.45 TL karşılığı.. iki defa paralarından sıfır atmışlar ve bugün ekonomileri çok iyi olduğunu görüyorum..

Bakü, Azerbaycan’ın başkenti ve en önemli şehri. Ülkenin doğusunda, Hazar Denizi kıyısında kurulan bu şehrin nüfusu 2 milyon civarında.

Bakü özellikle 2000’li yıllarla beraber gelişmesine ivme kazandırmış bir şehir. Şehirde düzenlenen birçok kültürel ve sanatsal aktivitenin yanı sıra son yıllarda yapılan modern binalar ile turistik bir görünüme kavuşmuş.

Çok sayıda otel yapılmış, eski Bakü’yü yıkmışlar yok etmişler bana göre hiç iyi etmemişler, Tarihi güzel şeydi..

Bakü Havalimanı – Şehir Merkezi Ulaşım Otel’e yerleşme

Sabah saat 04 00 gibi çıkabildiğimiz hava alanından otelimize gidiyoruz..

Bakü Havalimanı’ndan şehre ulaşım zor , duble yolla polis eskotu eşliğinde otelimize geliyoruz..

Sıcak bir banyo, bir iki saat uyuma sonra: Sabah Kahvaltısı ve hemen akabinde 7 ülkenin dış işleri Bakanların toplantısına katılmak üzere toplantı ve kongere merkezine gidiyoruz..

Bir yandan otobosle otelden salona giderken, bir yandan da 1992 den bugüne Bakü değerlendirmesi yapıyorum..Bakü’den İlk İzlenimler

Çok garip şekilde neredeyse herkes çıldırmış gibi kullanıyor Bakü’de araçları. Kahramanmaraş’ta bundan geri kalmaz ama burası farklı

Otel den : Şehre doğru yaklaşıyoruz, aslında Bakü’de gezilecek yerler listeme çok da ihtiyacım olmadan önemli yapıları çevremde görmeye başlıyorum.

Hazar Denizi kıyısında kongre merkezine geliyoruz..

Sayın Bakanımız Mevlüt Çavuşoğlu da geliyor.. hoş sohbet den sonra toplantıya geçiliyor..

Azerbaycan, Türkmen İsstan, Kazakistan, Kırgızistan başta olmak üzere Türk Kardeşlerimiz Barış Pınarı Harekatına tam destek veriyorlar..

Özel haberler özel söyleşiler yapıyoruz..

Gündem hareketleniyor: Sayın Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan Bakü de ..

Bizimle toplantısı bir gün sonra olacağı için biz Bakü gezisi yapmak üzere otobüsümüze biniyoruz..

Haydar Aliyev Kültür Merkezi

Her şeyi ile bir harika olan Kültür Merkezi : İsmini Azerbaycan’ın üçüncü cumhurbaşkanından alan Haydar Aliyev Kültür Merkezi, Bakü’de görülmesi gereken en önemli yapılardan biri.

2013 yılında tamamlanan ve bir Türk inşaat firması tarafından inşa edilmiş bu yapı, sahip olduğu modern mimari ile Bakü’nün yenilenmiş yüzünün simgelerinden biri.

Kültür merkezini açık olduğu saatlerde ücretsiz ziyaret edebilirsiniz. Ancak asıl görülmesi gereken tabii ki dış mimarisi. Bembeyaz rengiyle Bakü’nün atmosferi içinde fazlaca dikkat çekiyor.

Bakü Eski Şehir Bölgesi

Burası şehrin en eski bölgesi. Buraya girerken Bakü’nün surlarından içeri giriyorsunuz. İçeri Şehir’de turistik çok fazla nokta var. Buranın dar ve eski sokakları insanı farklı bir havaya sokuyor.

Tarihi çarşı içinde : 15. yüzyılda Şirvanşahlar tarafından inşa edilmiş. Sahip olduğu açık renk Bakü şehri ile uyumlu. Bu sarayın mimarisi ülkemizin güney doğu bölgesindeki tarihi yapıları anımsatıyor doğrusu.

Şirvanşahlar Sarayı günümüzde müze olarak kullanılıyor. Zaten İçeri Şehir bölgesinde çok fazla müze mevcut. Burada doğaçlama yürüyerek her bir yanı keşfetmek harika bir duygu !

Şimdi bu bölgenin diğer önemli yapısı Kız Kalesi var.

Bakü Kız Kalesi

Söze şöyle girelim: Kız Kalesine bire bir benzeyen hediyelik çay kutusu yapmışlar içinde çay var bunlardan aldıktan sonra : Bu yapı Bakü’nün simgelerinden biri. Ne zaman yapıldığı konusunda net bir bilgi hala mevcut değil. Ancak bazı bilgilere göre 3000 yıldan eski olabileceği tahmin ediliyormuş.

Hani İstanbul, Mersin de Kız Kalesi var ya işte öyle : Kız Kalesi’ne baktığınız zaman ne kadar eski olduğunu fark edebiliyorsunuz. 28 metre yüksekliğindeki kulenin eskiden gözlemevi olarak kullanıldığı sanılıyor genellikle.

Bu bölgede hediyelik eşyalar alabileceğiniz seyyar dükkanlar bulunuyor. Koleksiyonum için güzel parçalar alıyorum. Bakü’de bu tarz alışverişler eğlenceli ! Çünkü Türkçe konuşabildiğiniz bir ülkede olmak harika bir duygu. Hoş bir sohbetle pazarlık da yapabilirsiniz.

Ziyaretlerimiz , gezimiz, ve akşam yemeği için otel’e gitmeden önce son gezi yerimiz Bakü’ün  simgesi olan : Bayrak Meydanı

Bakü’nün Modern Yüzü

Şimdi şehrin biraz dışına çıkma vakti. Şehir merkezinin üç kilometre kadar güneyine ilerliyoruz. Artık karşımda Bayrak Meydanı var.

İsminden de anlayabileceğiniz gibi burası devasa bir meydan. Tam ortasında kocaman bir Azerbaycan Bayrağı bulunuyor. Buradan şehrin sülietini de gözlemleyebileceğiniz harika bir park var.

Bu bölge Bakü Körfezi’nin ucunda kaldığı için güzel bir manzaraya sahip.

Otelimize dönüyoruz, Dış İşleri Bakanımız Mevlüt Çavuşoğlu ve Azeri vekillerinde katıldığı güzel bir akşam yemeğinden sonra dinlenmeye geçiyoruz..

Azeri Polisi sabah : Cumhurbaşkanları toplantısına girişde kullanacağımız yaka kartlarını getiriyor..

Yoğun güvenlik ile binaya giriş yapıyoruz..

Dış işleri Bakanımız Mevlüt Çavuşoğlu , Sanayi Bakanımız Mustafa Varank, Bakü Büyükelçimiz Erkan Özoral ve Bakan Yardımcılarımız sıraya girmişler..

Anladım ki Sayın Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan geliyor, bu arada, Türkiye den gelen 100 üzerinde gazeteci, Türk Dünyasından gelen 100 yakın gazeteci , Dünyadan gelen gazetecilerle , Cumhurbaşkanları toplantısını bir basın ordusu takip ediyor..

Cumhurbaşkanımız kapıdan girdi, Devlet erkanından sonra biz Türk daha doğrusu Türkiye den gelen Basın mesuplarının bir bölümü ile selamşaldı..

Sonra Cumhurbaşkanları ile ikili görüşmelere geçti..

Allah yardımcısı olsun, işi çok zor.. sonunda ama Yedi Devlet, Tek Millet imzası atıldı.

Sayın Cumhurbaşkanımızın ve Türk Devletleri Cumhurbaşkanlarının açıklamasını gazetelerde okudunuz.. bu konuya girmeyeceğim..

Koşturarak bir günü daha bitirdikten sonra yeniden Otelimize yorgun bir şekilde dönüyoruz..

Bakü güzel şehir gezilmesi görülmesi gereken çok yer var ama zaman yok, sizlere gördüklerimi anlatacağım..

Bakü Çevresinde Görülmesi Gereken Şehirler

Bakü çevresinde gezilecek farklı şehirlere yönelmelisiniz. Azerbaycan’ın bir diğer güzel şehri Şirvan bunlardan birisi olabilir. Ayrıca Bakü’den trenler ile Gürcistan’ın Başkenti Tiflis’e ulaşabilirsiniz. Geri döne bilirsiniz.. gezme imkanı var ama bizim yok..

Toparlamam gerekirse Bakü ve Azerbaycan benim için önemli bir deneyim oldu. Şehrin atmosferi çok farklı ve Rus ve Türk Kültürleri’nden geçiş izleri taşıyor. Bana kalırsa ülkemize bu kadar yakın olan bu kardeş ülkeye seyahat etmeyi düşünmelisiniz.

Doğalgaz ve Petrolü bol olan Azerbaycan görülmesi gereken bir yer..

Azerbaycan ziyaretimiz esnasında görme imkanı bulduğum Bakü nün 30 km dışında yer alan yapı olarak adeta bir kervansaray gibi ve 7. yz. kadar bu amaçla kullanılan Ateşğah buğün birçok insan tarafından turist olarak ziyaret edilmesine rağmen aslında daha ziyade 21 mart da yapılan nevruz şenliklerinde Zerdüşterin ziyaret yeri olan bir Mecusi Tapınağı avlunun içinde çepeçevre bulunan küçük çilehane odaları bugün bir müze bunun yanı sıra orta yerdeki etrafı açık yerde gece gündüz 16. yz.dan beri doğal gazın hiç sönmeden yandığı bu mekanı Zerdüşt ler her yıl bir hac yeri gibi ziyaret ediyorlarmış

Burada tarihi gezimizi yaptık, Azarbeycan dış işleri bakanının çay ikramını aldık.

Akşam Azerbaycan çarşı gezisinden sonra otelimizi bulduk..

Bu şehir Azerbaycanda o kadar önemlidir ki doğası ve tarihi abideleri devlet tarafından korunuyor.

3. günümüz Bakü’ye 152 km. uzaklıkta ki Guba  Şehrine doğru sabah yola çıktık. Kuba  Quba denince akıla uca dağları, etnik şah dağ milletleri, dünya mucizelerine ait köyü, şelaleleri ve temiz havası geliyor.

Türkiye den gelen ve Türk Dünyasından gelen 80 gazeteciyi Guba şehri girişinde Vali Ziyaeddin Aliyeva karşıladı.

Sayın Guba Valisi Ziyaeddin Aliyeva , KGK Genel Başkanı Mehmet Ali Dim ve üyelerinin karşıladı. Çay ikramında bulundu.

Bizi etkileyen : Şehir kapısı ve Kamu külliyesi oldu.

Çalışkan Vali , yaptığı hizmetlerle herkesi büyüledi.

Azerbaycan 175 bin nüfuslu şehri : Qubaya bir ziyaret için  gelenlerin en çok tercih ettiği yerlerden biri ise toplu mezar ve şehitlik anıtı.

Anıt

Bu anıt 1918 yılında  Ermenilerin  Azerbaycan Türklerine karşı yaptıkları insanlık dışı daha bir alçakca soykırımlarının göstergesidir.

Burada yapılan araştırmalarda bu insanların Ermeniler tarafından  1001 eziyet ve işkenceler sonucunda  öldürüldükleri tarihi delillerle ispat edilmiştir.

Fotoğraf ve belgelerle toplu mezarı gördükten sonra Kur’an-ı Kerim okunarak dua edildi ve Sayın valimizin ev sahipliğinde park gezisi ve öğle yemeğine geçildi.

Guba hemen dışında çok güzel bir park yapmışlar nefis et yemekleri ve et çeşitlerini yapıyorlar..

Elma suyu fabrikası ve elmaların kurutularak değerlendirilmesi de bizi çok etkiledi..

Kaldırımlara : Zeytin ve Ceviz ağacı dikmişler bu da güzel bir olay..

Bakü Büyük Elçimiz , bize çay ikram etti.

Büyükelçi Erkan özoral beyin çayını içiyoruz .. Türk bayrağı ve resim arika olmaktadır. Herkes resim çekiliyor..

Şehre dönüyoruz, dönüşte gece saat 02 00 de Hava alanı ve Türkiye döneceğiz bu sebeple biraz dinlenelim dedik..

Saat 04 00 da Bakü den İstanbul’a hareket ediyoruz, saat 07 00 de Sabiha Gökçen den çıkıyoruz ve kardeşimin yanına, Sonra bir günde İstanbul ziyareti ve Kahramanmaraş’a dönüş harika bir ziyaret oldu, bir çok şey öğrendim. Bu özet bir yazım , zaman zaman yazmaya devam edeceğim..

Bugünlük Azerbaycan notları bu kadar..

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.