banner1451
banner1461
Öne Çıkanlar KAHRAMANMARAŞ ÇANAKKALE ŞEHİTLERİNİANIYOR SİZE İHTİYACIMIZ VAR DULKADİROĞLU BELEDİYESİ ASFALTTA TAM GAZ GEBEL DE MİLLETVEKİLİ ADAYI BORAHAN

Bu haber kez okundu.

DAİRE BAŞKANI KABAKCI’DAN MAKEDONYA İZLENİMLERİ

Makedonya (Üsküp) ekibi ve El Hilal Yardım Teşkilatı Başkanı Behecüddin Şahabi Bey bizleri Üsküp’e davet ettiler.

Büyükşehir Belediye Başkanımız Sayın Fatih Mehmet Erkoç Bey, “Şehrimizde Ramazan dolayısıyla yaptığımız iftar programlarını yurt dışında da yapalım” dedi. Behecüddin Bey ile anlaştık. Gerekli işlemleri yaparak ekibimiz Kültür Sosyal İşler Daire Başkanı Cevdet Kabakcı, Sağlık Sosyal İşleri Daire Başkanımız Ayşe Taşkıran Hanım, Araştırma-Geliştirme Dış İlişkiler Müdürü Yavuz Kamalak Bey ve Beytullah Gonca 5 Haziran günü Kahramanmaraş’tan Makedonya’nın başkenti Üsküp’e hareket ettik. Değerli dostlarımız bizleri hava limanında karşıladılar. Yemyeşil bir kent olan Üsküp’e, Müslümanların olduğu tarihi şehre geçtik. Eşyalarımızı yerleştirip Üsküp çarşısında bir lokantada Behecüddin Bey, İrfan Bey, Ferdi Bey ve Alaaddin Kehlil Beyler ile iftarımızı yaptık.

Çarşı Camii’nde akşam namazını; yatsı ve teravih namazını ise Çoban Mustafa Paşa Camii’nde Kahramanmaraş usulü teravih övmeleri ile kıldık.

Namaz sonrası dostlarımızla çay eşliğinde sohbet etmeye başladık. Kültür Müsteşarı Behecüddin Bey bizi kendi memleketi olan Kalkandelen’e sahura davet etti. Yarım saatlik bir yolculuktan sonra gece saat 01:00 gibi Kalkandelen’in Arnavut böreğiyle meşhur lokantasına geldik. Dostlarımızın eşleri de gelmişlerdi. Tanıştık, güzel bir Çerkez böreği ile sahurumuzu yaparak çaylarımızı içtik. Sohbete daldık, hanımlar da kendi aralarında sohbete daldılar. Saat 03:00’a kadar sohbet ettik.

Daha sonra İrfan Bey ve Osmanlı’nın en son hancısının oğlu Nahit Bey’lerin kullandığı araba ile birlikte Behecüddin Bey’e Allaha ısmarladık diyerek Üsküp’e doğru hareket ettik. Otelimize gelerek istirahata çekildik. Sabah saat 09:00’da Üsküp Çarşısında eşim Ayşe Hanım ile birlikte gezmeye çıktık. Tarihi çarşılar bizleri şehrimizin 40 yıl öncesine götürdü. Çarşının her bölümü buram buram tarih kokuyordu. Ecdadımız Osmanlı ne güzel çarşılar yapmış. Kuyumcu ve yemeniciler çarşısı bizim Kahramanmaraş’ın Kapalı Çarşılarını andırıyordu. Alışveriş yaptık, öğle namazını Çarşı Camii’nde kıldık, El Hilal Derneği’ni ziyaret ettik. İrfan Bey bizi Makedonya’nın en güzel kanyonuna götürdü.

Behecüddin Bey ile ekibi akşam iftar programının son çalışmalarını gayretle yapıyorlardı. Ekibimizden Beytullah Bey belediyemizin afişleriyle iftar programını yapacağımız otelin bahçesi düzenledi. Akşam iftarını beklemeye başladık. Akşam Makedonya saati ile saat 19:00’da misafirlerimiz gelmeye başladı. Gelenler arasında kimler yoktu ki…

Türkiye’nin Üsküp Büyükelçisi, Makedonya Anayasa Mahkemesi Başkanı, Çayır Belediye Başkanı, T.C Maarif Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Cem Zorlu Bey, Balkan Üniversitesi Rektörü, Vizyon Üniversitesi Rektörü, TİKA Üsküp Program Koordinatörü Yunus Emre, Türk Kültür Merkezi Müdürü, Hakkak Makedonya Koordinatörü, T.C Üsküp Büyükelçiliği Tanıtma Müşavirleri, gazilerimiz, gazi ve şehit aileleri, yetim ve kimsesiz çocuklarla iftar sofrasının etrafında bir araya geldiler. Dostlar birbiri ile tanıştılar, sohbete daldılar. Mustafa Paşa Camii’nde okunacak akşam ezanını beklemeye başladık. Çok sıcak bir hava oluştu. Akşam ezanı, Ezan-ı Osmanlının güzide paşası Mustafa Paşa’nın yaptırdığı minarelerden okunmaya başladı. Besmele ile oruçlarımızı açtık. Kültür Bakanı Müsteşarı Behecüddin Bey açılış konuşmasını yaptı. Daha sonra bizi Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi adına selamlama konuşması yapmak için kürsüye davet ettiler.

Büyükşehir Belediye Başkanım Fatih Mehmet Erkoç Bey’in selamlarını ileterek konuşmaya başladım. Şehrimizin tarihi ve kültürel sosyal yapısı hakkında bilgi vererek, bu iftarı Üsküp’te bizimle beraber organize eden El Hilal Derneği Başkanı Behecüddin Bey’e ekibin teşekkürlerini sunarak konuşmamızı tamamladık.

Çayır Şehri Belediye Başkanı Sayın İzzet Mecidi Bey, selamlama ve hoş geldiniz konuşması yaptı. Daha sonra kürsüye Üsküp Büyükşehir Belediye Büyükelçisi Sayın Tülin Kara Hanımefendi, misafirlerimize hoş geldiniz konuşması yaptılar.

Sağlık Sosyal İşleri Daire Başkanımız Ayşe Taşkıran Hanım, Araştırma-Geliştirme Dış İlişkiler Müdürü Yavuz Kamalak Bey ile beraber bakır tabak hediyelerimizi misafirlerimize sunduk. Emeği geçen herkese teşekkür ederek yatsı namazını kılmak üzere Çoban Mustafa Paşa Camii’ne gittik. Teravih namazından sonra dostlarımızla çarşıda bir çay evine giderek sohbete daldık. Saat 01:00’a kadar sohbet edip, sahuru yedikten sonra otelimize giderek istirahata çekildik ve bir iftar programını da böyle tamamladık” diye konuştu.

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.