Öne Çıkanlar ŞEREFSİZ BÖLÜCÜ ÖRGÜT MENSUPLARINI LANETLİYORUM. BAHÇE YANGINI EVLERE SIÇRAMADAN SÖNDÜRÜLDÜ İLGİNÇ İDDİA KAYAK MERKEZİ SENEYE HAZIR KOLAT; TAKIMI BERABER ÇIKARALIM

Bu haber kez okundu.

Kertmenliler yayla şenliğinde

Kahramanmaraş merkeze 90 kilometre uzaklıkta bulunan Kertmen köyü, her yıl olduğu gibi bu yılda ‘Abaz Yayla Şenlikleri’ni coşkuyla kutladı. Türkiye geneline dağılmış olan Kertmenliler ile Kertmen köyünde yaşayan vatandaşları kaynaştırmak amacıyla her yıl geleneksel olarak düzenlenen şenlik, 1600 rakımla Abaz Yaylasında gerçekleştirildi. Şenliği Kertmenliler Derneği organize ederken, Kahramanmaraş Erkenez Mahallesi Muhtarı Yılmaz Şahan da organizasyona büyük katkı sağladı. Etkinlik hakkında bilgiler veren Kertmenliler Derneği Başkanı Mehmet Kayan, her yıl olduğu gibi bu yılda Kertmenlileri bir araya getirdiklerini ifade etti. Geleneksel hale getirilen bu etkinliğin Kertmen köyü sakinleri için çok önemli olduğunu vurgulayan Kayan, şenlikleri sonsuza dek sürdürmeyi planladıklarını ifade etti. Kertmenlilerin Türkiye genelinde çok yaygın olduğunu dile getiren Kayan, yeni neslin Kertmeni hiç görmediğini, bu yeni neslin şenlikler ve festivaller sayesinde memleketlerini tanıdığını söyledi.

“ÖNEMLİ OLAN HEP BİR OLMAK”
Başkan Kaya, Kertmenliler olarak bir araya geldikleri için çok mutlu olduklarını ifade ederek şunları söyledi: “Kertmenimiz Kahramanmaraş’ımızın en güzel köylerinden bir tanesidir. Havasıyla, suyuyla ve doğasıyla gezilip görülecek bir yerdir. Kahramanmaraş dışında yaşayan bir sürü Kertmenli var ve bu hemşerilerimizin çoğu bu güzelliklerden mahrum kalıyor. Özellikle yeni yetişen nesiller bu güzellikleri hiç görmedi. Biz bunu çok iyi bildiğimiz için böyle bir şenlik düzenliyoruz. Bu şenliği geleneksel hale getirmemizin en büyük nedeni de bu, bizden olan bizden asla kopmasın istiyoruz. Türkiye’nin çeşitli illerinde yaşayan Kertmenli kardeşlerimiz memleketlerine gelsin, gezsin ve havasını teneffüs etsin istiyoruz. Burada yaşayan arkadaşlarımız dışarıdan gelen arkadaşlarımızı gördüğü zaman mutlu oluyorlar. İşlerini güçlerini bırakıyorlar ve onlarla birlikte geziyorlar.”

“GELENEKSEL EĞLENCELER DÜZENLENİYOR”
Geleneksel eğlencelerde düzenlediklerini ifade eden Kayan, şunları dedi: “Biz şenliği Pazar günü düzenledik ancak şenlikler akşamdan başladı. Arkadaşlarımız şenlik alanına akşamdan çadır kurup ateş yaktılar ve geleneksel oyunlar oynayarak vakit geçirdiler. Bu oyunlar sabahın ilk saatlerine kadar sürdü. Sabah saatlerinde de eğlenceler davullar zurnalar eşliğinde devam etti. Köyümüzün gençleri halaylar çekti, hanımları yemekler pişirip oyunlar oynadılar. Çocuklarımızın yüzündeki gülümseme burada bir kat daha arttı. Dağın zirvesinden gelen kaynak suyu kuruyan boğazlarımızı ıslattı. Bu anlattığım güzel şeyleri biz her yıl yaşıyoruz, bundan sonra da yaşamaya devam edeceğiz. Ben şenliklere katılan Kertmenli hemşerilerimize teşekkür ediyorum ve onları seneye de bu yaylada beklediğimiz söylemek istiyorum. Herkesin ayağına emeğine sağlık, inşallah her yıl daha da güzelleşen bu şenliğimiz daha da iyi olur.”

“BİZ MEMLEKETİMİZ İÇİN VARIZ”

Konu hakkında bir değerlendirme de Kahramanmaraş’ta muhtarlık yapmasına rağmen Kertmen’e büyük hizmetler yapılmasını sağlayan Erkenez Mahalle Muhtarı Yılmaz Şahan yaptı. Kertmenlilerin birlik ve beraberliğinden bahseden Şahan, Türkiye geneline dağlan bir nüfusa sahip olduklarını hatırlattı. Bu önemli nüfusun birbirini tanıması ve kaynaşması için böyle şenliklerin şart olduğuna dikkat çeken Şahan, şenliklerin her geçen gün daha da iyi olduğunu söyledi. Kertmenlileri bir araya getirdikleri için çok mutlu olduklarını dile getiren Yılmaz, “Biz Kertmenliler olarak birlik ve beraberlik içerisinde olmayı seviyoruz. Bunun en güzel örneği olarak da bu şenlikleri örnek gösteriyorum. Bu güzelliği sürdürmek için elimizden geleni yapacağız. Kermenliler Derneği ve Yönetimi olarak elimizden geleni yapacağız. Her yıl etkinlikleri artırıyoruz, şenliğimiz her yıl daha da güzel oluyor. İnşallah gelecek yıllarda daha da iyi olacaktır.”

“KERTMEN’İ GELİŞTİRİYORUZ”
Kahramanmaraş’ta muhtarlık görevi yürütmesine rağmen köyü Kertmen’e de her türlü hizmeti ulaştırmaya çalışan Yılmaz, duygu ve düşüncelerini şu şekilde dile getirdi: “Ben Kahramanmaraş merkezde görev yapmama rağmen köyüm için de her türlü hizmeti yapmaya çalışıyorum. Köyde yaşayan hemşerilerim için elimden gelen hizmetin en iyisini yapmaya çalışıyorum. Bu hizmetleri birilerine kasıt olsun diye değil, memleketim için yapıyorum. Düzenlediğimiz şenliklerde de bunu çok iyi bir şekilde gördünüz. Şenliklerin daha iyi olması için gereken her şeyi yapmaya çalışıyoruz. Bu hizmetler sadece şenliklerle de sınırlı kalmıyor. Biz hizmeti her alanda yapaya çalışıyoruz. Köyümüzün yol sorunu olduğunda, camisine bir şey yapılması gerektiğinde, sulama sorunu olduğun, ormanla ilgili sorunu olduğunda ve vatandaşlarımızın şahsi sorunlarıyla ilgilenmeye çalışıyoruz. Köyümüzde okuma oranı çok yüksek, bu bizi oldukça sevindiriyor. Köyümüzden çıkan bürokratlar bizleri gururlandırıyor. Bu bürokratlarında köyümüze faydalı olmasını istiyoruz, bu konuda kendileriyle görüşüyoruz ve neler yapıla biliri tartışıyoruz.”

“YENİ BİR CAMİ YAPILACAK”
Kertmen köyüne yapılacak olan hizmetlerden bahseden Yılmaz: “Köyümüzün camisini güzelleştirme için elimizden gelen çabayı gösterdik. Bahçesini parke taşlarıyla döşedik, içerisinde eksik olan her türlü ihtiyacı giderdik. Ancak bunları yaparken yeni bir caminin de ihtiyaç olduğunu anladık. Bu yüzden ana yola yakın bir cami yapmayı planlıyoruz. Hemşerilerimizin de desteğiyle köyümüzün bu önemli ihtiyacını gidereceğiz. Yola yakın olmasını istememizin nedeni ise, yolculuk yapan vatandaşların camiden daha çabuk ve kolay yararlanmalarıdır.”dedi.

Kaynak: Manşet Gazetesi

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.