Öne Çıkanlar BAHÇE YANGINI EVLERE SIÇRAMADAN SÖNDÜRÜLDÜ İLGİNÇ İDDİA KAYAK MERKEZİ SENEYE HAZIR KOLAT; TAKIMI BERABER ÇIKARALIM ŞEREFSİZ BÖLÜCÜ ÖRGÜT MENSUPLARINI LANETLİYORUM.

Bu haber kez okundu.

BÜYÜKŞEHRE YAKIŞAN PROJELER TANITILDI
 Büyükşehir Belediye Başkanı Fatih Mehmet Erkoç yapımı biten ve devam eden projeleri basın mensuplarıyla birlikte gezdi ve kamuoyunu bilgilendirecek önemli açıklamalarda bulundu.

Kenttin doğu ile batı arasında yeni bulvarlar açacaklarını da belirten Erkoç; “önümüzdeki yıllarda bulvar sayımız yüzde 50 artacak. Özelikle Doğu kent ile sanayi arası, yine Doğukent ile Pınarbaşı arası yeni bulvarlar açıyoruz. Sümbüllü yolumuz yüzde 7,4 eğimle Tekerek yoluna bağlanacak, oradan da Tekstil Lisesine çıkacak. Üngüt’ün içerisinden açtığımız bir yolumuzun standardını yükseltiyoruz. Üniversiteye çıkan yolumuzu 6 şeritli hale getirirdik. Yeni açılan bulvarlar şehir trafiğini çok rahatlatacak. Kentin etrafını daire şeklinde çevre yollarıyla donatacağız” dedi.

Yaptığı hizmetlerin bazılarını yerinde inceleyen Büyükşehir Belediye Başkanı Erkoç bu hizmetleri sadece belediye bütçesinden yapılamayacağını AB fonlarını çok iyi değerlendirdiklerini söyledi. Ayrıca Erkoç Çevre ve Şehircilik Bakanlığının da büyük katkı sağladığını dile getirdi. Güneş evlerde Haziran ayında bitecek yaklaşık bin 500 konut alanını da gezen Erkoç üç yıl içerisinde konut sayısını 10 bine çıkartacaklarını vurguladı.

Erkoç; “Kayak merkezi projemizin yer tahsis işlemi uzun sürdü ve geçen ay bitirebildik. 7 kuyular bölgesindeki 2 bin 500 dönümlük alan belediyemize geçti, hem kayak merkezi yapacağız hem de halkımıza yayla havası yaşatacağız. O bölgeye taş evler yaparak insanlarımızı orada haftalarca misafir edebileceğiz. İhale bir ay içerisinde yapılıyor. Atık su arıtma tesisimiz 2017’nin Eylül ayında tamamlanıyor. Yüzde 85’i Avrupa Birliği fonlarından karşıladığımız atık su arıtma tesisinin yanı sıra Kuzey İlçelerimizin katı atık tesisleri maliyeti olan 27 milyon yine AB fonlarından karşılanacak.” Dedi.

GÜNEŞ EVLER VE YENİ TOPLU KONUT MÜJDESİ

Başkan Erkoç’un ilk ziyaret durağı Doğukent bölgesinde inşaatı bitme noktasına gelen Güneşevler Konutları oldu. Büyükşehir Belediyesinin garantörlüğünde yapılan Güneşevler konutlarının Haziran ayı içerisinde sahiplerine teslim edileceğini belirten Erkoç; “2015 Ocak ayında temelini attığımız konutlarımızı bu yıl Haziran ayında teslim ediyoruz. Bürüt 123 metrekare olan konutlarımızın maliyeti 56 bin TL. Bu maliyet çevre düzenlemesi ve arsa payı ile birlikte 68 bin TL’ye çıkıyor. Kooperatifimiz çok ucuz konut üretiyor. Konutların önünden geçen yolu da karayollarımız doğuya doğru 12 km duble yol haline getirecek. Burası gelişimini sürdürecek. Buradaki yaklaşık bin 500 konut ile üç yıl içerisinde konut sayısını 10 bine çıkaracağız” dedi ve ekledi “yeni toplu konut projesi yolda.”

DOĞUKENT’E YENİ BULVAR

Küçük Sanayi Sitesi ile Doğukent arasındaki yeni bulvar çalışma alanını da gezdiren Başkan Erkoç, sanayi sitesinin hemen üstünde büyük bir kavşak planladıklarını dile getirerek; “bu kavşak Namık Kemal ve Yavuz Selim Mahallerinin ortasından geçtiği caddenin devamı olacak. Hemen atında yine Diş hastanesinden gelen yol buraya bağlanacak. Ayrıca Tugay Komutanlığı ile yazışmalarımız devam ediyor ve Tugay’ın altından bir tünel geçirmeyi planlıyoruz. O yolda yine Doğukent’e bağlanacak. Binevler ile Doğukent arası bu yollarla kısalacak ve seyahat süresi daha aza inecek. Şehrimizin etrafını çevre yollarıyla dairesel bir hat oluşturacağız. Şehirdeki ulaşımları çevre yollarından sağlatacağız. Biz Türkiye’de standardı en yüksek yolları Kahramanmaraş’ta yapıyoruz. Neredeyse 1 metre altyapı yapıyoruzki sonradan çökme olmasın diye. Ayrıca şuana kadar il geneline 630 bin ton asfalt döktük. Yani buda 300 bin kamyona tekamül ediyor ve maliyeti ise 100 milyon TL” diye konuştu.

ÖRNEK PROJE HOBİ BAHÇESİ

Türkiye’de sayılı illerde olan Hobi bahçelerini de faaliyete geçirmeye hazırlandıklarını belirten Erkoç; “bağı bahçesi olmayan 250 aileye iki yıllığına buraları kiralayacağız. Vatandaşlarımız aileleriyle birlikte gelip burada meyvesini sebzesini yetiştirebilecek. Yani toprakla uğraşarak bir nevi stres atacak. Ayrıca bu alana da çocuk oyun alanları, koşu yolları, bisiklet yolu, otopark alanları gibi yerler yapacağız” dedi.

MİLLET BAHÇESİ, HER MEVSİM BAŞKA GÜZEL

Çevre ve Şehircilik Bakanlığının katkısı ile riskli alan olduğu için istimlak edilen Gayberli bölgesine Türkiye’nin sayılı projelerinden birini uyguladıklarını söyleyen Büyükşehir Belediye Başkanı Fatih Mehmet Erkoç konuşmasını şöyle sürdürdü, “Kahramanmaraş ikliminde yetişebilecek dünyanın en iyi ağaçlarını getirerek buraya dikiyoruz. Yaz ve kış aylarında da yeşil rengini koruyacak bu parkımızda belkide Türkiye’de ilk defa uygulanacak bir projeye imza atacağız. Burada yürüyüş yolları, şelaleler, çocuk oyun alanları, oturma birimleri, spor alanlarının yanı sıra dağ kızağı çalışmamızda olacak.

GAYBERLİ-AĞCALI ARASI BİRLEŞMELİ

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ile görüşmelerimize devam ediyoruz. Gayberli bölgesi 180 dönüm ve harika bir bahçe olacak. Ağcalı vadisine de aynı Ankara Dikmen Vadisi gibi çok güzel bir proje uyguluyoruz. Ağcalı ile Gayberli bölgesi arasındaki 400 dönümlük alanında bakanlığımızca istimlak edilmesi için çalışmalara başlattık. Ağcalı ve Gayberli’yi birleştirirsek aynı Londra’daki park gibi kendin içerisinde dev bir şehir parkı olur. Bunun üzerinde duracağız.

SÜMBÜLLÜ VADİSİ DOĞUYLA BATIYI BİRLEŞTİRECEK

Karayolları dahil Kahramanmaraş’ta şuan en büyük şantiye Sümbüllü vadisi yolundadır. Vatandaşlarımız tepelerin arasında olduğu için çalışmaları göremiyor ama bu yıl içerisinde trafiğe açıldığında nasıl büyük bir yol olduğunu görecekler. Ağcalı, Şekerdere yollarının eğimi çok fazla ama burası neredeyse bisikletle gidebilecek bir eğime sahip olacak. Piazza’nın önündeki caddeden başlayıp, Tekerek Akmansoy’a kadar gelen bu yol hem seyahat süresini minumuma indirecek hem de Şekerdere trafiğinin en az yüzde 50’sini alacak. Tekerek Akmansoy’dan sonra da yolumuz Tekstil Lisesinin önüne kadar çıkacak. Bu yolumuz üç geliş üç gidiş şeklinde 6 şeritli olacak, yol güzergahında yerleşim olmadığı trafik ışıkları da olmayacak.

Boğaziçi konutlarının hemen altında büyük bir kavşak yapıyoruz. Biz Kayseri çevre yolundan Boğaziçi’ne giden yolun eğitimi fazla olduğu için yeniden düzenliyoruz. O bölgeye yapacağımız kavşakla hem boğaziçine giden yolumuzun eğimi daha iyi olacak hem de kavşağın birleşme noktasındaki dereden Tekerek yoluna yeni bir güzergah bağlayacağız. Doğudan batıya yollarımız mevcut fakat dikey olarak yoktu, bunları düşünerek yapıyoruz.

ATIK SU ARITMA TESİSİ

Biz yeşili ve doğayı korumayı amaçlıyoruz. Nasıl Namık Kemal Mahallesindeki 500 yıllık ağacı sökmeden yol yapmışsak barajlarımızında kirlenmesini artık istemiyoruz. Bilindiği üzere ilimizin tüm evsel atıkları Sır barajına dökülüyordu. Yüzde 85’i Avrupa Birliği fonlarından, yüzde 6’sı Çevre ve Şehircilik Bakanlığımızdan, yüzde 9’uda Belediyemizden karşılanan Atık Su arıtma tesisinde inşaat tüm hızıyla sürüyor. Burada 11 bin metreküp/saniye atık suyu arıtacağız. Ayrıca kentin bazı noktalarında yağmur ve kanalizasyon suyunun içme suyuyla temas etmemesi için tüm altyapıyı değiştireceğiz. Ayrıca inşaatı devam eden tesis dünyadaki en son sistem tesis. Atık su arıtma tesisimiz 2017 yılının Eylül ayında bitecek, Elbistan ve Afşin içinde kolları zaten sıvamıştık. Şimdi Kuzey ilçelerimizin katı atıp çöp tesisler için yine Avrupa Birliği fonlarından 27 milyon Euro hibe destek alıyoruz.

KLAVUZLU MESİRE ALANI

Klavuzlu barajının gövdesinden doğuya doğru alanı iddia ediyorum dünyanın en iyi projesini uygulayacağız. Rekreasyon projelerimizde havuzlardan yürüyüş parkurları, yaya köprüler gibi her şey olacak.  İlgili yerlerden gerektiği zaman profesyonel danışmanlıkta alıyoruz. Ben inanıyorum ki rekreasyon alanımız tamamlandığında dünyaya örnek olacak. Yine Klavuzlu bölgesinde Orman Genel Müdürlüğümüzden aldık. Bin 800 dönümü harika bir mesire alanı yapacağız.”

ILICA TERMAL TURİZMİN GÖZ BEBEĞİ OLACAK

Büyükşehir Belediyesi olarak sağlık turizmini de unutmuyoruz. Ilıca bölgesinde çok zengin su kaynağı bulduk ve oradaki belediyemize ait arsada 5 yıldızlı otel yapacağız. Ayrıca Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığımızla görüştük, iki tekne ve iki iskele istedik. Ilıca bölgesine konuşlandıracağımız iskeleden tekneye binen vatandaşlarımız Menzelet barajına kadar gelebilecek. Turizm acentelerini davet ederek bu turlarımızı tanıtacağız.

MENZELET MESİRE ALANINI MUTLAKA GÖRMELİSİNİZ

Buraya bütün vatandaşlarımızın gelmesi ve görmesini tavsiye ederim. Menzelet mesire alanının yerini alarak buraya harika bir park yaptık. Hala da yapmaya devam ediyoruz, mescit, lavabolar, yürüyüş alanları, kamelyalar koyarak vatandaşımızın hizmetine sunduk. Arkadaşlarımız geçen hafta sonu bin 750 araç saymışlar. Buda yaklaşık 10 bin kişiye tekamül ediyor.

Projeleri genellikle dışarı yaptırıyoruz çünkü hem projeyi yap hem denetle hem de işi yap olmuyor. Dışarıda bu işin uzmanı insanlara projelerimiz yaptırıp buna göre çalışmalar yapıyoruz. Şimdi ise Demirciler Çarşısının cephe sağlamlaştırmasına başlayacağız. Demirciler çarşısının cephesini kapalı çarşı gibi yapmayacağız daha farklı olacak. Yeni konaklar istimlak ettik ve restorasyonunu yaptırıyoruz. Belediye olarak tarihi dokuyu korumak istiyoruz.

Başkan Erkoç, önümüzdeki günlerde 2 yıllık yapılan hizmetlerin tamamını düzenleyeceği  basın toplantısı ile anlatacağını söyledi.

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.